Top 10 alimente bogate in fier

Lipsa de fier duce la anemie, oboseala si la o rezistenta redusa la infectii. Unul din marile beneficii ale aportului de fier este faptul ca el ajuta la neutralizarea radicalilor liberi, responsabili cu grabirea procesului de imbatranire si cu diverse afectiuni ale inimii. Nu trebuie neglijat faptul ca fierul este plin de proprietati anti-cancer, el ajutand sistemul imunitar sa se mentina puternic. Sa nu uitam ca un sistem de aparare slabit nu poate lupta impotriva bolilor.

Alimente cu un continut ridicat de fier sunt: ficatul de porc, ficatul de pui, cel de vita, creveti, sardine, carne de pasare, vita si alte tipuri de carne rosie. Pentru ca nu este prea sanatoasa carnea rosie, va recomandam alte alimente de unde va puteti procura suplimentele de fier.

Iata mai jos 10 alimente bogate in fier, pe care sa le includem in meniul nostru.

1. Orezul brun este preferatul vedetelor de la Hollywood. Daca va uitati la ce diete tin vedetele, o sa vedeti ca toate au eliminat orezul alb, faina alba, zaharul alb si au optat pentru orezul brun, zaharul brun si cerealele integrale. De ce? Pentru ca sunt sanatoase si isi pastreaza nutrientii intacti, spre depsebire de cele procesate. Orezul brun este o sursa importanta de fier.

2. Ouale contin proteine, vitamina D, seleniu, dar si fier. Un ou asigura 15% din necesarul zilnic de fier. Pentru a creste absorbtia fierului din ou in organism este recomandat ca acesta sa fie consumat impreuna cu legume.

3. Cerealele integrale sunt importante pentru fibre, dar si pentru vitamine si minerale, continutul de fier fiind deloc de neglijat. Ele sunt recomandate mai ales in alimentaria copiilor, pentru a nu avea carente de fier.

4. Laptele de soia, pe langa faptul ca este foarte delicios, este plin de vitamine si minerale, in special calciu, fier si magneziu. Daca nu va place cel simplu, incercati-l pe cel cu vanilie. Merge de minune cu cereale, seminte de floarea soarelui si seminte de in. Nu uitati ca laptele de soia are zero colesterol.

5. Fasolea contine fier, magneziu si acid folic, regleaza glicemia si tine foarte bine de foame, oferind o senzatie de satietate pe termen lung. O cana de fasole are in jur de 15 grame de fibre, adica mai mult de jumatate din valoarea zilnica recomandata si este o buna sursa de potasiu, ceea ce inseamna ca scade presiunea sanguina si reduce riscul aparitiei accidentelor vasculare.

6. Soia contine proteine, dar si isoflavonoide, substante care lupta si previn diverse tipuri de cancere. Soia scade colesterolul si ne asigura o doza suficienta de calciu cat sa avem oase sanatoase. De asemenea, soia contine fier care se absoarbe in organism.

7. Spanacul este sursa de energie a lui Popeye si nu degeaba, el are un continut important de fier, acid folic si calciu. Din pacate, fierul din spanac nu se absoarbe in totalitate, de aceea este bine sa il combinam cu alte alimente bogate in fier. Spanacul mai este bogat in magneziu, sulf, zinc, cuprru, potasiu, dar si in vitaminele A, B1, B2, C, E si K.

8. Broccoli este, dupa cum stim un aliment foarte sanatos. El contine fitonutrienti, caroten, vitaminele C si E, vitamine din complexul B si, mai ales, fier. Aceasta leguma contine cel mai mult fier dintre toate legumele si este foarte indicata in regimul vegetarienilor.

9. Andivele sunt, ca si spanacul, foarte bogate in fier absorbabil, vitamine de tip B, dar si antioxidanti care lupta impotriva radicalilor liberi, ne curata organismul de toxine si previn in acest fel cancerul sau bolile cardiovasculare.

10. Scoicile sunt o sursa importanta de fier, nu ingrasa, scad colesterolul si sunt bogate in proteine. De altfel, daca mancati fructe de mare nu o sa aveti carente de fier, zinc si seleniu.

Adaugă părerea ta

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here