Roşiile sunt foarte sănătoase, însă mare atenţie ce legume cumpăraţi în această perioadă a anului! O porţie de roşie coaptă și proaspătă de aproximativ 150 de grame constituie o excelentă sursă de vitaminele A, C, K, acid folic și potasiu.

Aceste legume conţin în mod natural cantităţi reduse de sodiu, grăsimi saturate, colesterol sau calorii, de aceea sunt recomandate în dietele sănătoase, contribuind la reglarea greutăţii corporale şi reducerea nivelului lipidelor în sânge.

Însă, alegeţi cu grijă legumele pe care le cumpăraţi. Un studiu realizat arată că 55% dintre legumele din Turcia conţin urme de pesticide, iar în cazul fructelor procentul este şi mai alarmant: 80%.

De exemplu, în februarie 2016, Autoritatea Naţională Sanitar Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA) a retras de la comercializare 20 de tone de roşii din import, deoarece prezentau reziduuri de pesticide peste limitele admise.

Aşa deosebești roșiile sănătoase de cele pline de chimicale:

  • Roşia adevărată nu trebuie să fie că piatră sau să aibă coajă tare.

  • Uitaţi-va la cotor, să nu fie dur.

  • Culoarea să fie de un roşu deschis, nu spre maroniu.

  • La tăiere, produsul trebuie să fie zemos.

  • Gustul natural e dulce-acrişor.

Adaugă părerea ta

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here