Îngraşă sau nu cireşele? Iată ce spun nutriţioniştii

A început perioada cireşelor şi toată lumea încearcă să consume cât ma multe posibil pentru a-şi satisface pofta. Însă, mare atenţie, cireşele îngrasă!

„Puţini sunt cei cărora nu le plac cireşele. Şi mai puţini sunt cei care mănâncă cireşe cu moderaţie, adică un pumn, doi. Cei mai mulţi dintre noi aşteaptă cireşele ca pe o sărbătoare, că pe un moment de frenezie de consum. Şi pe bună dreptate, doar câteva săptămâni din an te poţi delecta cu cireşe. Deci, după părerea mea, având în vedere preferinţele majorităţii putem defini normalitatea aşa: cireşele sunt un deliciu şi se mănâncă cu castronul (adică cu kilogramul)! Diuretice şi laxative, cireşele conţin sorbitol, o formă de zahăr care balonează dar şi accelerează tranzitul. Aşa că nu va miraţi, cireşele umflă burtă şi de multe ori asta e semnul că trebuie să ne oprim din mâncat. Efectul diuretic e asigurat de conţinutul mare de potasiu, un argument important dacă vreţi să folosiţi cireşele pentru o cură detox (ca aliment unic, 1-2 kg/zi)

Şi dacă tot vorbim de cură, n-ar fi rău să vă aduc aminte că cireşele îngraşă. Bineînţeles nu vorbesc de cireşele de mai, apoase şi fără gust, ci de bunaciunile dulci şi pietroase care urmează în iunie. Cu 600cal/kg cireşele pot afecta silueta…dacă exagerăm. Ajustaţi-va dieta în funcţie de câte cireşe vreţi să mâncaţi, puteţi renunţă la o masă de dragul lor sau puteţi mânca numai cireşe o zi întreagă. Nici varianta cu 1-2 kg în plus la cântar după o cură de cireşe nu e dramatică, în definitiv merită „sacrificiul”. Şi aveţi tot timpul să slăbiţi până la anu’ în luna mai…pentru un alt ospăţ cu cireşe”, explică nutriţionistul Mihaela Bilic.

Adaugă părerea ta

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here