Google si Facebook au anuntat, in decurs de doar cateva ore, masuri care vizeaza din ce in ce mai numeroasele site-uri care publica continut nereal pe internet.

Aceasta problema a devenit mai evidenta odata cu anuntarea rezultatului alegerilor din Statele Unite. Treziti cu Trump presedinte ales, americanii au acuzat marile companii de tehnologie online, in frunte cu Facebook si Google, ca acestea creeaza in jurul utilizatorului o asa-numita bula, care are rolul de a distorsiona realitatea.

Printre acuzele din ce in ce mai frecvente la adresa marilor companii se numara si faptul ca acestea nu fac nimic pentru a limita distribuirea continutului mincinos. Asa-numitele „fake news” se regasesc in toate tarile, nici Romania nefiind scutita de o multime de bloguri care profita de caracterul viral al retelelor de socializare pentru a raspandi informatii nereale.

Indiferent ca acest lucru este facut pentru trafic sau in scopul manipularii, continutul mincinos ne arata cel mai clar de ce site-uri precum Facebook nu ar trebui folosite ca surse de informare. Oamenii ar trebui sa acceseze direct site-urilor publicatiilor de renume, in loc sa dea share pe Facebook oricarei informatii neverificate.

Pentru a limita impactul stirilor mincinoase, Google a anuntat ca nu va mai permite acestor site-uri sa foloseasca serviciul de publicitate Adsense pentru a-si promova continutul sau a obtine venituri.

La doar catva ore dupa anuntul celor de la Google, Facebook a urmat acelasi trend, modificand conditiile pentru utilizarea reclamelor in cadrul retelei sale sociale. Facebook a anuntat ca nu va mai permite site-urilor care publica stiri false sa foloseasca reclamele in cadrul retelei.

Toate bune si frumoase, insa pana nu stim cat de eficient vor fi identificate site-urile si continutul mincinos, anunturile celor doua companii sunt doar mutari de marketing. Masurile de combatere a stirilor false ar trebui sa fie eficiente si raspandite la nivel global.

Comentarii

Lasă un răspuns