Fructele pot conţine cantităţi mari de fructoză, un tip de zahăr natural din fructe metabolizat de ficat. Dacă sunt consumate în cantități mari, fructele nu doar că pot duce la creșterea în greutate, dar pot afecta și ficatul, întrucât acesta folosește fructoza în lipogeneză, un proces care constă în transformarea fructozei în depozite de grăsimi.

Dacă mănânci prea multă fructoză, există riscul ca grăsimea rezultată să se acumuleze în celulele ficatului, ducând astfel la apariția steatozei hepatice non-alcoolice, problemă cunoscută în termeni populari de boala ficatului gras.

În plus, excesul de fructoză din corp duce și la creșterea în greutate, prin acumularea depozitelor de grăsimi în jurul abdomenului. Când ficatul detectează o cantitate mare de fructoză în corp, acest organ vital nu mai are puterea să o transforme în energie, motiv pentru care o depozitează sub formă de grăsimi.

Specialiștii atrag atenția că persoanele care au circumferința taliei mare, au un risc mai mare de a suferi de infarct sau accident vascular cerebral, din cauză că grăsimea abdominală se absoarbe mai ușor în sânge, ceea ce înseamnă că arterele și venele se pot înfunda mai ușor, îngreunând astfel circulația sângelui către inimă și creier.

Când vine vorba de consumul de fructe, merele, portocalele, mango, kiwi, grepfrutul, perele conțin cantități mici de fructoză. De asemenea, este important să citești cu atenție etichetele produselor pe care le cumperi și să te asiguri că nu conțin cantități mari de fructoză.

Comentarii

Lasă un răspuns