Multi oameni cred ca au o dieta sanatoasa, insa dupa ce un specialist isi arunca un ochi pe lista lor de alimente afla ca lucrurile nu stau deloc asa. Ca mananca multe produse asa zis sanatoase. Nu e de mirare avand in vedere ca sunt inconjurati de produse etichetate drept „fara zahar”, „produs 100% natural” sau chiar „organic”. Iata o lista cu produsele sanatoase pe care n-ar trebui sa le mananci DELOC. Multe dintre ele nu sunt sanatoase. Unele contin zahar sau declanseaza inflamatii in corp, te dezechilibreaza din punct de vedere hormonal etc.

Iata, asadar, ce nu ar trebui sa incluzi in planul tau alimentar.

Suc de fructe
Atunci cand este consumat peste masura, sucul proaspat de fructe e la fel de rau sau aproape la fel de rau ca bauturile carbogazoase. Doar gandeste-te: atunci cand bei odata 2,5 l de suc de portocale este ca si cum ai manca 6-7 portocale in cateva secunde sau in cel mult un minut. Cat ti-ar lua sa mananci fructul in sine (ca sa nu mai vorbim ca acestea contin si multe fibre)? Pericolul din aceasta bautura provine de la fructoza. Un studiu publicat in jurnalul Nutrition a descoperit concentratia de fructoza in sucul de fructe ajunge pana la 45.5g per litru. In cazul bauturilor carbogazoase concentratia este de 50g. Corpul uman nu este construit sa gestioneze o cantitate atat de mare de fructoza. Glucoza este combustibilul organismului insa ar trebui sa stii ca ea este procesata aproape in totalitate de ficat care o transforma in grasime.

Proteina de soia
Contrar credintelor populare, produsele din soia nu-ti fac bine: sau cel putin cand este vorba despre soia nefermentata. Iar laptele din soia si proteina din soia nu fac parte din categoria produselor fermentate.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca cea mai are parte de soia care se gaseste in magazinele noastre este modificata genetic. In plus, exista multe studii care sustin ca suplimentele precum proteina de soia sunt legate de: rinitele alergice, astm, cancerul la san, fibroza chistica, cancer endometrial, hipotiroidism, afectiuni ale rinichilor, cancer la vezica urinara. Tocmai de aceea, ar trebui sa eviti consumul acestor alimente sanatoase. Iar daca iti place soia, consuma varianta fermentata.

Indulcitori artificiali
Se gasesc de obicei in guma de mestecat fara zahar sau in produsele de patiserie fara zahar. Xylitol este unul dintre cei mai folositi indulcitori. Dar si erytritol, isomalt, lactitol, maltitol, mannitol, sorbitol. Chiar daca acesti indulcitori sunt etichetati drept naturali ei sunt obtinuti in uma unor procese tehnologice si sunt, adesea, derivati din ingrediente modificate genetic. Iar folosirea unor asemenea indulcitori a fost legata de reactii alergice, dureri de cap, iritatii, gaze si balonare.

O optiune mai buna este mierea naturala (in cantitati moderate, totusi).

Pestele din crescatorii
Iata un alt produs sanatos care ar trebui scos din dieta: pestele din crescatorii. Iata cateva dintre motivele pentru care ar trebui evitat un astfel de peste:

– Potrivit unui studiu realizat in octombrie 2016, nivelul de omega 3 din somonul din crescatorii este la jumatate cat era in urma cu cinci ani si continua sa scada. Motivul: modul in care este hranit somonul.

– Un studiu realizat de Universitatea din New York a descoperit ca nivelul de dioxina (se refera la un grup de cateva sute de substante chimice. Toate aceste substante au potential toxic si cancerigen) este de 11 ori mai mare decat in cazul somonului salbatic.

– Un studiu din 2011 publicat in PLoS One ­a descoperit ca soarecii din laborator hraniti cu somon din ferme s-au ingrasat, iar riscul de diabet de tip doi a crescut.

Optiuni mai bune: somonul pescuit in Alasca, sardina de Pacific si macroul de Atlantic.

Popcornul facut in cuptorul cu microunde
Popcornul pentru cuptorul cu microunde contine o gramada de ingrediente care pot fi puse sub semnul intrebarii. Iar cea mai importanta problema vine din substantele antiaderente care se afla pe pungi si care au fost legat de diverse forme de cancer.

O alta problema este cauzata de diacetil, care da gustul de unt si care poate cauza afectiuni ale plamanilor cand este inhalat in cantitati importante.

O optiune mai buna este sa-ti faci floricele acasa la aparat sau intr-o oala pe aragaz.

Puiul din fermele de carne
Pasarile crescute in astfel de ferme sunt hranite cu hormoni, medicamente si produse pline de pesticide si fertilizatori care nu-ti fac bine. Iata cateva descoperiri care te vor pune pe ganduri:

– Un studiu din 2012 a descoperit ca pasarile contineau antibiotice, analgezice, medicamente antialergice.

– In carne s-au gasit si urme de arsenic.

O optiune mai buna este sa cumperi puiul de la tarani.

Margarina
Initial se credea ca margarina contine mai putine grasimi saturate in comparatie cu untul si, prin urmare, este mai buna pentru sanatatea inimii. Adevarul este insa altul. Margarina contine grasimi trans, care sunt responsabile 50.000 de atacuri de cord pe an (statisticile provin din SUA). De asemenea, acest tip de grasimi cresc riscul de diabet de tip 2 dar si de alte probleme de sanatate.

Optiuni mai bune sunt untul ghee sau uleiul de cocos.

Adaugă părerea ta

Comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here